جعبه سیب زمینی یک نوع بسته‌ بندی است که در فست فودها برای بسته بندی بیرون بر سفارشات سیب زمینی سرخ کرده مورد استفاده قرار می گیرد.

طراحی جعبه سیب زمینی

مهمترین فلسفه روی آوردن به استفاده از جعبه‌ های بسته‌ بندی سیب زمینی، جذب مشتری بیشتر و عرضه راحت سیب زمینی سرخ کرده، به مشتری است. به عبارت دیگر استفاده از جعبه ‌های بسته ‌بندی مدرن و متنوع یکی از شیوه ‌های بسیار کاربردی و مفید جهت بازاریابی موفق در مشاغلی است که به نوعی با صنایع غذایی در ارتباط هستند.

سفارش جعبه سیب زمینی سرخ کرده به صورت اختصاصی و ویژه از جمله مواردی است که مغازه های فست فودی و رستوران ‌ها به شکل خاص روی آن تمرکز دارند. زیرا در چنین شرایطی می ‌توانند با انتخاب طرح جعبه سیب زمینی مناسب و مطلوب خود، راحت ‌تر به نتایج مورد نظر دست یابند.

مشخصات جعبه سیب زمینی

چاپ جعبه سیب زمینی فست فود، همانند چاپ دیگر جعبه‌ های بسته‌ بندی فست فود، با رعایت یک سری معیارها صورت می ‌گیرد. همچون شرکت های بزرگ تولید بسته بندی سیب زمینی ، پرنیان پک نیز انواع و اقسام جعبه را مطابق با طرح و لوگوی اختصاصی با ابعاد، اندازه‌، تیراژ و مدل مطابق با خواست مشتری تولید و عرضه می کند.

چاپ افست یکی از بهترین گزینه ها برای ظرف مخصوص سیب زمینی سرخ کرده است و همچنین استفاده از ۶ رنگ ترکیبی در تمامی مدل ‌های این جعبه، امکان پذیر است. ارائه خدمات پس از چاپ، برای تمامی مدل‌ های جعبه‌های سیب زمینی توسط مجموعه پرنیان پک مقدور است.

عمدتا جنس تولید انواع جعبه سیب زمینی از مقوای بهداشتی است که وجود منافذی درون مقوا، گردش هوا را تسهیل کرده و بدین صورت از عرق کردن و خمیر شدن سیب زمینی جلوگیری می شود.

مقوای ایندلبورد و فود گرید یکی از مناسب ترین گزینه ها برای تهیه و چاپ جعبه سیب زمینی است. انتخاب مقوای مناسب برای این منظور بیش از هر چیز دیگری به شکل و ابعاد جعبه بستگی دارد. در واقع هر چقدر که ابعاد جعبه بزرگتر باشد، نوع مقوای انتخابی برای تولید جعبه نیز باید ضخیم تر باشد.

اکثر جعبه ‌ها در سه سایز بزرگ، متوسط و کوچک طراحی و ساخته می‌ شوند. شاید برای بسیاری این سؤال پیش بیاید که اندازه دقیق هر کدام از سایزهای نام برده، در جعبه‌های مختلف حدوداً چه میزان است. در پاسخ به سؤال فوق باید بگویم که اندازه‌های مناسب برای بسته بندی سیب زمینی متناسب با نوع آن‌ها متفاوت بوده و هر نوع جعبه بسته بندی برحسب شکل و ویژگی‌های ظاهری خود، ابعاد مختلفی دارد.

ویژگی یک بسته بندی سیب زمینی مناسب

استفاده از مقوای بهداشتی و متریال با کیفیت

 

ترد و تازه نگه داشتن سیب زمینی

 

سازگاری با محیط زیست و امکان بازیافت کاغذ

 

سهولت در انبارداری و حمل آسان

 

انواع مدل های جعبه سیب زمینی

این جعبه ها جزو آن دسته از محصولاتی هستند که با تنوع بسیار بالایی تولید می‌شوند. اما به‌طور کلی مهمترین نکات در تولید انواع و اقسام جعبه برای این منظور، توجه به نوع استفاده، ابعاد و گنجایش آن‌ها می‌باشد. بسته بندی سیب زمینی سرخ کرده، در یک تقسیم بندی کلی شامل جعبه سیب زمینی بیرون بر و داخل سالن می‌ باشد.

مدل جعبه سیب زمینی هرمی

این مدل دارای سایز های مختلف کوچک، متوسط و بزرگ است که بسته به درخواست مشتریان تولید می شود. جنس مدل هرمی از اندلبورد، کرافت و مقوای بهداشتی سفید است و تمامی خدمات به روی جنس اندلبورد از قبیل سلفون کشی، امباس و طلاکوب و دیگر موارد قابل انجام است. نکته حائز اهمیتی که باید به آن توجه کرد این است که جنس کرافت فقط قابلیت استفاده از سلفون را دارد.

مدل جعبه سیب زمینی کلاسیک

طراحی این مدل به این صورت است که قاعده پایینی آن از قاعده بالایی آن کوچیکتر است.همچنین به علت داشتن دهانه بزرگتر نسبت به سایر مدل ها بسیار مورد پسند مصرف کنندگان قرار گرفته است.

مدل جعبه سیب زمینی درب قفلی

شکل کلی  ایجاد شده آن به صورت مکعب مستطیل است. طراحی آن به طوری است که در جعبه از دو سمت تا نصفه بسته می شود و مثلث ایجاد شده در قسمت کناره جعبه قفل می شود.

این مدل قابلیت چاپ تا ۶ رنگ را دارد و جنس آن از کرافت یا ایندلبورد است. همچنین برای جلوه ی بیشتر قابلیت طلاکوب شدن، سلفن و امباس را دارد.لازم به ذکر است قیمت ظرف سیب زمینی سرخ کرده مدل در قفلی، بسته به خدمات و اندازه دلخواه متفاوت است.

مدل جعبه سیب زمینی کشویی

این مدل جز گران‌ترین انواع ظرف سیب زمینی سرخ کرده است که به آن مدل کبریتی نیز می گویند. ارتفاع آن معمولا بین ۶ تا ۸ سانتی متر است.

معمولا طراحی در قسمت رویی آن صورت میگیرد که تبلیغ بسیار خوبی برای رستوران ها می شود.

جنس مقوای استفاده شده ایندلبورد با ضخامت ( گرماژ) ۲۵۰ الی ۳۰۰ گرم است البته با مقواهای کرافت و مقوای سفید بهداشتی با ضخامت( گرماژ ) ۳۰۰ الی ۵۰۰ گرم نیز قابل سفارش است.

قابلیت چاپ تا ۶ رنگ را دارد همچینین می توان خدماتی از قبلی طلاکوب، سلفن و دیگر موارد انجام داد.

مدل جعبه سیب زمینی درب از بالا

این جعبه به شکل مکعب مستطیل است که درب آن از بالا باز می شود و کف جعبه به صورت قفلی است و ارتفاع آن بین ۵ تا ۷ سانتی متر است.

قابلیت چاپ تا ۶ رنگ را دارد و قابلیت انجام خدماتی از قبیل سلفن، طلاکوب و … را دارد. جنس مقوای استفاده شده برای مدل درب از بالا، معمولا از ایندلبورد با ضخامت( گرماژ) ۲۵۰ الی ۳۰۰ گرم است. لازم به ذکر است قیمت ساخت جعبه سیب زمینی سرخ کرده نسبت به دیگر انواع آن مناسب تر است.

مدل جعبه سیب زمینی سفره ای

یکی از کاربردی ترین مدل های ظرف سیب زمینی، مدل سفره ای است. طراحی این مدل به این صورت است که درب جعبه به قسمت زیرین آن متصل است و به محض باز کردن درب، جعبه به شکل بشقاب باز می شود و کاربر به راحتی می تواند از آن استفاده کند.

جنس مقوای استفاده شده در این مدل، ایندلبورد با گرماژ ۲۵۰ الی ۳۰۰ گرم است. همچنین می توان از مقوای بهداشتی و کرافت با گرماژ ۳۰۰ الی ۵۰۰ گرم نیز استفاده کرد.

قابلیت چاپ تا ۶ رنگ را دارد و همچنین می توان خدماتی از قبلی طلاکوب، سلفن و … را به روی این مدل پیاده سازی کرد. قیمت جعبه سیب زمینی سفره ای تقریبا نصف قیمت مدل کشویی است .

مدل جعبه سیب زمینی درب هلالی

طراحی این مدل به این صورت است که درب جعبه به شکل نیم دایره ای از ۴ طرف بسته می شود و شکلی مانند گل به وجود می آورد.

این مدل نیز مانند سایر مدل های دیگر قابلیت چاپ تا ۶ رنگ را دارد و خدمات طلاکوب، سلفن و …به روی آن قابل انجام است. جنس مقوای استفاده شده، ایندلبورد با گرماژ ۲۳۰ الی ۳۰۰ گرمی است یا می توان از مقوایی با جنس کرافت و مقوای سفید بهداشتی با گرماژ ۳۰۰ الی ۵۰۰ گرمی نیز بهره برد.

مدل جعبه سیب زمینی داخل سالن

طراحی مدل جعبه سیب زمینی داخل سالن مثل بشقاب است که بدون درب است و به دو صورت قفلی و چسب خورده آماده تولید و قابل سفارش است.

جنس مقوای استفاده شده از کرافت و ایندلبورد با گرماژ ۲۵۰ الی ۳۰۰ گرم است. قابلیت چاپ تا ۶ رنگ و قرارگیری طلاکوب، سلفن و … دارد.

قیمت جعبه داخل سالن سیب زمینی بسته به تیراژ، اندازه مشخص شده و چسبی و قفلی بودن آن متفاوت است.

جعبه سیب زمینی مخروطی

جعبه مدل هرمی دارای ظاهری شبیه به هرم بوده و سطح پایینی آن کوچکتر از دهانه می‌ باشد.

البته این نوع جعبه بیشتر مشابه هرم ناقص است، منتهی به ‌دلیل وجود شباهت ‌هایی که به اشکال هرمی دارد، به این نام خوانده می ‌شود. جعبه مخروطی سیب زمینی، در بین سایر مدل ها از قیمت مقرون به صرفه ‌ترین برخوردار است.
مقوای مناسب برای تولید هر جعبه‌های هرمی شامل ایندلبورد، کرافت، سفید و بهداشتی بوده که با دستگاه چاپ افست در شش رنگ ( تک رنگ تا ۴ رنگ ترکیبی+ ۲ رنگ مجزا به عنوان رنگ ۵ و ۶) قابل چاپ هستند.

همچنین خدمات پس از چاپ نظیر طلا کوب، نقره کوب، امباس، یافت و سایر موارد مشابه نیز برای انواع مختلف این نوع جعبه قابل اجرا می ‌باشد.

جعبه سیب زمینی مک دونالدی

جعبه سیب زمینی مک دونالدی به دلیل آنکه اولین بار توسط فست فودهای زنجیره ‌ای مک دونالد مورد استفاده قرار گرفته‌ است، به این نام خوانده می ‌شوند.
این مدل ظرف سیب زمینی سرخ شده، هم به ‌صورت درب دار و هم بدون درب طراحی و تولید می شود. ولی عمدتاً، تقاضای مدل بدون درب آن بسیار بیشتر بوده. به طور کلی جعبه های مدل مک دونالدی به علت قیمت پایین جهت عرضه برگر و ساندویچ نیز مورد استفاده قرار می گیرند.
علاوه بر قیمت مناسب، سهولت استفاده از آن، دیگر ویژگی مثبتی است که سبب شده این مدل در مقایسه با سایر مدل ها بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.
از آنجایی که مدل مک دونالدی به‌ صورت لیوانی و داخل هم قرار می‌ گیرد آماده سازی آن نیاز به زمان زیادی ندارد.
مقوای ایندلبورد با گرماژ ۲۵۰ الی ۳۰۰ گرم برای تولید، این نوع جعبه بسته بندی بهترین انتخاب بوده و همواره در اولویت قرار دارد.
همچنین چاپ بر روی این مدل از تک رنگ تا ۶ رنگ، به همراه خدمات پس از چاپ همچون سلفن کشی، طلاکوب و غیره بدون هیچ‌ گونه محدودیتی قابل انجام می‌ باشد.

 

قیمت جعبه سیب زمینی

عوامل تاثیر گذار در قیمت جعبه سیب زمینی سرخ کرده، به نوع و مدل، جنس مقوا ، تعداد چاپ، نوع چاپ و ابعاد آن بستگی دارد. بهتر است در ابتدا به بررسی موارد ذکر شده بپردازید سپس با کارشناسان پرنیان پک در ارتباط باشید.

مزایای انتخاب پرنیان پک برای تولید جعبه و پاکت سیب زمینی

5/5 - (1 امتیاز)
4 پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *