نخست بهتر است کمی درباره سینی مقوایی غذا بدانیم و با این محصول بیشتر آشنا شویم. سینی مقوایی یک ظرف یکبار مصرف، سبک و راحت است که از مواد مقوایی ساخته شده و به طور خاص برای سرو و حمل غذا و نوشیدنی طراحی شده است. این سینی ها معمولا در محیط های مختلف مانند مهمانی ها، مراسم ها، رستوران ها، فست فودها و خدمات پذیرایی مورد استفاده قرار می گیرند.

سینی های سرو مقوایی معمولا به شکل مستطیل یا بیضی شکل با لبه های بلند برای جلوگیری از ریختن و حفظ محتویات موجود ساخته می شوند. البته به سینی مقوایی غذای رستوران شیرینگ نیز گفته می شود که معمولا روی آن ها سلفون یا درپوش قرار می گیرد تا غذا در آن ها گرم باقی بماند.

 

مشخصات کلی سینی مقوایی غذا

مزیت استفاده از سینی های مقوایی برای غذا

 این سینی ها چندین مزیت دارند. در مرحله اول، آن ها یک روش بهداشتی برای سرو غذا ارائه می دهند، زیرا یکبار مصرف هستند و می توان سینی را پس از استفاده دور انداخت و نیاز به تمیز کردن و ضدعفونی کردن را از بین برد. ثانیا آن ها در مقایسه با سایر گزینه های سرو مانند سینی های پلاستیکی یا فلزی مقرون به صرفه تر هستند. البته آن ها بسیار سبک نیز هستند و به راحتی می توان سینی را حمل کرد.

انواع مختلف سینی مقوایی غذا

سینی های مقوایی معمولی

سینی-مقوایی-غذا

رایج ترین نوع سینی مواد غذایی فست فود و غذا نوع معمولی یا ساده است که معمولا از کارتن ایفلوت یا گاهی اوقات سیفلوت ساخته شده است. این سینی ها برای استقامت عموما ۳ لایه یا ۵ لایه طراحی می شوند.

سینی مقوایی بهداشتی

نوع دیگری از سینی های غذا برای انتخاب وجود دارند که به سینی بهداشتی معروف هستند. این سینی ها از کاغذ کرافت سفید تولید شده و تا ۵۰۰ گرم وزن را تحمل می کند. شما می توانید روی لبه های خارجی سینی چاپ با کیفیت بالا را انجام دهید. البته این سینی قیمت کمتری را نسبت به بقیه انواع شامل می شود.

سینی های غذا لمینیتی

سینی غذای لمینیتی نیز وجود دارند که درواقع از یک لایه پوستر چاپ شده لمینیتی و کارتن سه لایه یا پنج لایه تشکیل شده است. این سینی ها می تواند برای مهمانی ها مناسب باشد زیرا بسیار لوکس بوده و کیفیت چاپ نیز روی آن ها بالا است. البته قیمت این سینی بیشتر از بقیه در نظر گرفته می شود.

انواع روش های چاپ روی سینی مقوایی غذا

چاپ سینی مقوایی غذا می تواند راهی عالی برای ارتقای برند و ایجاد تصویری حرفه ای برای مشاغل در صنعت غذا و نوشیدنی باشد. روش های مختلفی برای چاپ روی سینی های سرو مقوایی وجود دارد که هر کدام مزایا و ملاحظات خاص خود را دارند.

چاپ افست

چاپ افست روشی پرکاربرد برای چاپ روی مقوا است. همان طور که پیش‌تر بیان کردیم شما می توانید برای تبلیغات برند خود روی لبه بیرونی سینی غذا چاپ را انجام دهید. افست کیفیت عالی داشته و می توان تمامی جزئیات برند، لوگو و اطلاعات شما را به راحتی روی مقوای سینی چاپ کرد.

چاپ فلکسو

می توان از چاپ فلکسو نیز برای سفارش سینی مقوایی غذا استفاده کرد. چاپ فلکسو از رنگ های بیشتری استفاده می کند اما قیمت آن بالاتر است. به همین دلیل بهتر است برای تیراژ های پایین تر از آن استفاده شود. با این حال این چاپ هم بسیار مورد توجه قرار می گیرد.

 

چه عواملی روی قیمت سینی مقوایی غذا تاثیر گذار هستند؟

در هنگام سفارش سینی مقوایی غذا نیاز است تا درباره قیمت آن نیز بدانیم. قیمت سینی مقوایی غذا به عوامل محتلفی بستگی دارد. در این جا برخی از آن ها را بیان می کنیم.

کیفیت مواد

کیفیت مقوای استفاده شده در سینی های مقوایی غذا نقش بسزایی در تعیین قیمت دارد. مقوای باکیفیت ‌تر، مانند مواد ضخیم ‌تر یا بادوام ‌تر، ممکن است هزینه بیشتری نسبت به گزینه‌ های با کیفیت پایین ‌تر داشته باشد.

اندازه و ابعاد

اندازه و ابعاد سینی های غذای مقوایی به طور مستقیم بر میزان مواد مورد نیاز برای تولید تأثیر می گذارد. سینی ‌های بزرگ ‌تر یا سینی ‌هایی با شکل ‌های پیچیده ممکن است به مواد بیشتری نیاز داشته باشند و مراحل تولید بیشتری را شامل شوند و در نتیجه قیمت بالاتری به همراه داشته باشند. اندازه های سفارشی یا ابعاد غیر استاندارد نیز ممکن است هزینه های اضافی را به دلیل نیاز به فرآیند های ساخت تخصصی متحمل شوند.

چاپ و گرافیک

اگر سینی های غذا نیاز به چاپ یا طراحی گرافیک داشته باشند، می تواند هزینه را افزایش دهد. پیچیدگی طرح، تعداد رنگ ها و روش چاپ انتخاب شده (مانند چاپ افست یا فلکسو) همگی می توانند بر قیمت تاثیر بگذارند. پرداخت های اضافی مانند لمینیت نیز ممکن است هزینه های اضافی را به همراه داشته باشد.

تیراژ

هر چقدر تعداد سینی مقوایی غذا بیشتر باشد، قیمت آن نیز ممکن است بالاتر شود. البته بعضی از تولیدی ها برای فروش عمده خود با تیراژ بالا تخفیف و یا قیمت کمتر در نظر می گیرند.

سفارشی سازی و ویژگی های خاص

هر گونه سفارشی سازی یا ویژگی های خاصی که به سینی های غذا مقوایی اضافه شود می تواند قیمت را افزایش دهد. این شامل گزینه ‌هایی مانند درب، برجسته ‌سازی یا اشکال منحصر به ‌فرد است.

 

خرید سینی مقوایی غذا از صنایع بسته بندی پرنیان

صنایع غذایی پرنیان یکی از بهترین انتخاب ها برای سفارش با تعداد بالا است. شما می توانید از طریق آنلاین با استفاده از وب سایت این شرکت، انواع مختلف سینی را مشاهده کرده و سپس خرید سینی مقوایی غذا با کیفیت بالا و بهترین قیمت را انجام دهید. شرکت پرنیان، کیفیت عالی را برای شما فراهم می کند و هم چنین امکان سفارشی سازی و چاپ به همراه طراحی را نیز در نظر می گیرد. به همین دلیل می توانید با خیالی آسوده سینی های خود را در ابعاد مختلف سفارش دهید.

 

سوالات متداول در خصوص سفارش سینی مقوایی غذا

چه نوع مقوای برای سینی مقوایی غذا استفاده می شود؟

مقوای ایفلوت یا سیفلوت معمولا برای سینی مقوایی غذا استفاده می شود که ۳ لا یا ۵ لا هستند.

آیا سینی مقوایی غذا انواع مختلف دارد؟

سینی های معمولی، بهداشتی و لمینیتی را می توان به عنوان انواع سینی مقوایی غذا مشاهده کرد.

از چه نوع روش چاپی برای سینی مقوایی غذا استفاده می شود؟

از روش های چاپ افست و فلکسو بیشتر برای چاپ روی سینی مقوایی استفاده خواهد شد.

5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *